SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
vol.10 issue2Teacher's knowledge and practices of history: Usages and readings of the nunca más author indexsubject indexarticles search
Home Pagealphabetic serial listing  

Services on Demand

Journal

Article

Indicators

  • Have no cited articlesCited by SciELO

Related links

  • Have no similar articlesSimilars in SciELO

Share


Revista Escuela de Historia

On-line version ISSN 1669-9041

Abstract

ARIAS BUCCIARELLI, Mario. La escuela pública como productora de identidades: Contextualización y análisis del proyecto de Sarmiento en el bicentenario de su nacimiento. Rev. Esc. Hist. [online]. 2011, vol.10, n.2. ISSN 1669-9041.

En  el año  del  bicentenario del  nacimiento de Domingo Faustino  Sarmiento,  figura  clave  en  la instrumentación  de  la  escuela  pública  en  la  Argentina, el  presente  artículo  analiza  y pone en  tensión  su interpretación  de la  realidad nacional.  A  partir de  la  dicotomía  civilización/barbarie  y  sus  implicancias,  reflexiona  en  la  larga  duración  la  base  conceptual  de  una  identidad  que  en  la  transición  del  milenio está siendo puesta  en cuestión.

Keywords : Sarmiento; Dicotomía civilización/barbarie; Identidad; Tensiones.

        · abstract in English     · text in Spanish     · Spanish ( pdf )

 

Creative Commons License All the contents of this journal, except where otherwise noted, is licensed under a Creative Commons Attribution License