SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
vol.11 número2Historiografía y educación peronista: un estado de la cuestión sobre historia de la educación durante el primer peronismoEducación técnica rural en Argentina  (1910-1960) índice de autoresíndice de materiabúsqueda de artículos
Home Pagelista alfabética de revistas  

Servicios Personalizados

Revista

Articulo

Indicadores

  • No hay articulos citadosCitado por SciELO

Links relacionados

  • No hay articulos similaresSimilares en SciELO

Compartir


Revista Escuela de Historia

versión On-line ISSN 1669-9041

Resumen

CASTILLO, Fernando. Teachers, peronismo and antiperonismo in Jujuy (1952-1955). Rev. Esc. Hist. [online]. 2012, vol.11, n.2, pp.00-00. ISSN 1669-9041.

Even if the State intervention in the educational matters had been requested by teachers for a long time, the interference of peronista government in education was not fully accepted by teachers. Politicized educational curricula and forced participation in political events, for instance, engendered aversion in teachers against the regime. In this paper we analyze transformations introduced by peronismo in the educational sphere from the perspective of teachers. The objective supposes to understand the specificity of antiperonismo in educators.

Palabras clave : Peronismo; Antiperonismo; Teachers; Jujuy.

        · resumen en Español     · texto en Español     · Español ( pdf )

 

Creative Commons License Todo el contenido de esta revista, excepto dónde está identificado, está bajo una Licencia Creative Commons