SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
vol.6 número18Tsunami 1:1: estilos de adopción de tecnología en la educación latinoamericanaDa integração das Américas a um cemitério de pipas: a construção de um projeto de inclusão digital na Favela da Maré índice de autoresíndice de materiabúsqueda de artículos
Home Pagelista alfabética de revistas  

Servicios Personalizados

Revista

Articulo

Indicadores

  • No hay articulos citadosCitado por SciELO

Links relacionados

  • No hay articulos similaresSimilares en SciELO

Compartir


Revista iberoamericana de ciencia tecnología y sociedad

versión On-line ISSN 1850-0013

Resumen

FONTDEVILA, Pablo A.. Estudio de caso: Conectar Igualdad . Rev. iberoam. cienc. tecnol. soc. [online]. 2011, vol.6, n.18, pp.179-181. ISSN 1850-0013.

The article consists in an overview of the starting, basics, progress, expectations and results around the universal digital inclusion policy of federal scope Conectar Igualdad, initiative which establishedthe distribution of 3.000.000 netbooks between 2010 and 2012 addressed to students and teachersfrom Argentinean public High Schools, Schools of Special Education and Teacher Training Institutes. Since Decree 459/2010, which gave rise to the project, all the way through the last studies published by the Evaluation and Following team and the delivery of the number 1.000.000 netbook, the article covers the logistic, pedagogic, social and cultural impacts of this Program developing process.

Palabras clave : Social inclusion; Digital integration; 1 at 1 education; Conectar Igualdad.

        · resumen en Español     · texto en Español     · Español ( pdf )

 

Creative Commons License Todo el contenido de esta revista, excepto dónde está identificado, está bajo una Licencia Creative Commons