SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
vol.9 número25Función e innovación social: el caso TwitterAnálisis de los aspectos epistemológicos y sociales presentes en el discurso tecno-científico referido a los organismos genéticamente modificados (OGM) cultivados en la Argentina índice de autoresíndice de materiabúsqueda de artículos
Home Pagelista alfabética de revistas  

Servicios Personalizados

Revista

Articulo

Indicadores

  • No hay articulos citadosCitado por SciELO

Links relacionados

  • No hay articulos similaresSimilares en SciELO

Compartir


Revista iberoamericana de ciencia tecnología y sociedad

versión On-line ISSN 1850-0013

Resumen

AGUILAR JUAREZ, Irene; AYALA DE LA VEGA, Joel; LUGO ESPINOSA, Oziel  y  ZARCO HIDALGO, Alfonso. Analysis of evaluation criteria for the quality of digital learning materials. Rev. iberoam. cienc. tecnol. soc. [online]. 2014, vol.9, n.25, pp.73-89. ISSN 1850-0013.

National and international trends about evaluation of education systems indicate the level of consolidation and expansion that has taken place in all areas of the teaching-learning process. This is due to an objective assessment that has facilitated the implementation of mechanisms for the continuous improvement and benefit of educational institutions. This article discusses some of the evaluation criteria used for digital learning materials, in order to analyze the application of different approaches, divergences and convergences -conceptual or methodological-, and especially to identify the current challenges on the subject

Palabras clave : Educational materials; Educational software; Evaluation criteria.

        · resumen en Español     · texto en Español     · Español ( pdf )

 

Creative Commons License Todo el contenido de esta revista, excepto dónde está identificado, está bajo una Licencia Creative Commons