SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
vol.11 número33Cinco orientaciones para la enseñanza de las ciencias: la dimensión CTS en el cruce entre la didáctica y las políticas educativas internacionalesEducación en ciencias y matemática con orientación CTS para promover el pensamiento crítico índice de autoresíndice de materiabúsqueda de artículos
Home Pagelista alfabética de revistas  

Servicios Personalizados

Revista

Articulo

Indicadores

  • No hay articulos citadosCitado por SciELO

Links relacionados

  • No hay articulos similaresSimilares en SciELO

Compartir


Revista iberoamericana de ciencia tecnología y sociedad

versión On-line ISSN 1850-0013

Resumen

GORDILLO, Mariano Martín. Science, Future And Classrooms: Some Didactic Proposals On Prospective Studies. Rev. iberoam. cienc. tecnol. soc. [online]. 2016, vol.11, n.33, pp.113-142. ISSN 1850-0013.

Education is very important for the future, but the future is also very important for education: the future as a subject, as a context where to learn to analyze and appreciate the differences between the ideal and the possible. Prospective studies are, therefore, a field that is as relevant for science as it is for an education that is engaged with scientific culture. Among the hundreds of didactic materials for the Contenedores project, some are focused on future scenarios and propose different ways of tackling the relations between science, technology and society. This article presents ten of those practical proposals about the future to take very much into account in the classroom.

Palabras clave : STS education; Scientific culture; Didactics; Future; Foresight.

        · resumen en Español | Portugués     · texto en Español

 

Creative Commons License Todo el contenido de esta revista, excepto dónde está identificado, está bajo una Licencia Creative Commons