SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
vol.11 número33Prácticas integradas de educación en ciencias:: un programa de formación continua para profesores con cariz CTSLas actitudes hacia las matemáticas en estudiantes y maestros de educación infantil y primaria: revisión de la adecuación de una escala para su medida índice de autoresíndice de materiabúsqueda de artículos
Home Pagelista alfabética de revistas  

Servicios Personalizados

Revista

Articulo

Indicadores

  • No hay articulos citadosCitado por SciELO

Links relacionados

  • No hay articulos similaresSimilares en SciELO

Compartir


Revista iberoamericana de ciencia tecnología y sociedad

versión On-line ISSN 1850-0013

Resumen

ACEVEDO-DIAZ, José Antonio  y  GARCIA-CARMONA, Antonio. Using The History Of Science To Understand Nature Of Science Issues: Foundation Of A Proposal Based On The Pasteur-Liebig Controversy About Fermentation. Rev. iberoam. cienc. tecnol. soc. [online]. 2016, vol.11, n.33, pp.203-226. ISSN 1850-0013.

In this paper, the Pasteur-Liebig controversy about fermentation is presented as an interesting story of the history of science (HOS) to address some nature of science (NOS) issues in science education. The didactic proposal is founded on the current positions about how to teach NOS, and especially in the context of HOS. The proposal promotes understanding of the NOS aspects from an explicit and reflective approach, and it is focused on the prospective secondary education science teachers’ training. Attention is given to both epistemic and non-epistemic aspects in the text of the controversy and the NOS questions asked. Also, some methodological recommendations for implementing and assessing the didactic proposal in science classroom are offered.

Palabras clave : History of science; Nature of science; Science education; Pasteur-Liebig controversy.

        · resumen en Español | Portugués     · texto en Español

 

Creative Commons License Todo el contenido de esta revista, excepto dónde está identificado, está bajo una Licencia Creative Commons