SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
 número19Tras las huellas de la etnografía educativa: Aportes para una reflexión teórico metodológicaLas "necesidades educativas especiales": Políticas educativas en torno a la alteridad índice de autoresíndice de materiabúsqueda de artículos
Home Pagelista alfabética de revistas  

Servicios Personalizados

Revista

Articulo

Indicadores

  • No hay articulos citadosCitado por SciELO

Links relacionados

  • No hay articulos similaresSimilares en SciELO

Compartir


Cuadernos de antropología social

versión On-line ISSN 1850-275X

Resumen

ORELLANO, Miguel  y  ROSENDO, Ernestina. Escuela, trabajo y transiciones juveniles: la década de los '90 como bisagra para pensar una relación conflictiva. Cuad. antropol. soc. [online]. 2004, n.19, pp.139-155. ISSN 1850-275X.

   This article analyze how structural transformations (socio- economics; labours; culturals) present in Argentina during the last decades, has affected critically the relation between education and work. We examinated that childhood of '90 perceptions had about theirs  transitional process from secondary schools to world of work. We followed the historical relation between education and work in Argentina, and we showed the results of some cuanti-cualitative researchs with secondary's students of '90.    We state general lineaments must be included in the design an educational policy that may contribute the citizenship formation, analyzing the relation between education and work in a society characterized by the occurrence of negative macro-economic indicators, and the rapid growth of urban poverty and labor exclusion.

Palabras clave : Crisis; Education; Work; Transitional process; Educational policy.

        · resumen en Español     · texto en Español     · Español ( pdf )

 

Creative Commons License Todo el contenido de esta revista, excepto dónde está identificado, está bajo una Licencia Creative Commons