SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
 número19Escuela, trabajo y transiciones juveniles: la década de los '90 como bisagra para pensar una relación conflictivaLas escuelas articuladas de la provincia de Buenos Aires y la fragmentación social índice de autoresíndice de materiabúsqueda de artículos
Home Pagelista alfabética de revistas  

Servicios Personalizados

Revista

Articulo

Indicadores

  • No hay articulos citadosCitado por SciELO

Links relacionados

  • No hay articulos similaresSimilares en SciELO

Compartir


Cuadernos de antropología social

versión On-line ISSN 1850-275X

Resumen

DIEZ, Adriana Cecilia. Las "necesidades educativas especiales": Políticas educativas en torno a la alteridad. Cuad. antropol. soc. [online]. 2004, n.19, pp.157-171. ISSN 1850-275X.

   The present paper presents the findings carried out by means of field work in a common school of the city of Buenos Aires, in order to inquire the practices and meanings socially assigned to the incorporation of special education students -particularly blind children- in primary level common schools.    We could analyze the objectives outlined from the documents diffused by the educational system, in which they refer to the educational quality, justness, inclusive schools, diversity attention and Human Rights.    Starting from the observation of class hours and different activities we have been able to elaborate a complex perspective on the "integrated" student's situation.

Palabras clave : Special educational needs; Blind; Stereotype; Stigma; Alterity.

        · resumen en Español     · texto en Español     · Español ( pdf )

 

Creative Commons License Todo el contenido de esta revista, excepto dónde está identificado, está bajo una Licencia Creative Commons