SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
 número19Las "necesidades educativas especiales": Políticas educativas en torno a la alteridadReflexiones en torno a la interculturalidad índice de autoresíndice de materiabúsqueda de artículos
Home Pagelista alfabética de revistas  

Servicios Personalizados

Revista

Articulo

Indicadores

  • No hay articulos citadosCitado por SciELO

Links relacionados

  • No hay articulos similaresSimilares en SciELO

Compartir


Cuadernos de antropología social

versión On-line ISSN 1850-275X

Resumen

GESSAGHI, Victoria. Las escuelas articuladas de la provincia de Buenos Aires y la fragmentación social. Cuad. antropol. soc. [online]. 2004, n.19, pp.173-189. ISSN 1850-275X.

   This paper will introduce some of the results of my research project on the formation of school circuits during the argentine's education reform to implement the Education Federal Law in the 90's. I will look into the agreements done by school directors and supervisors in order to instrument the articulation between primary schools and secondary schools. I will try to describe diffenciation processes among schools and the different forms of the growing social fragmentation.

Palabras clave : Social differentiation; Education reform; Articulated schools; School circuits; Fragmentation.

        · resumen en Español     · texto en Español     · Español ( pdf )

 

Creative Commons License Todo el contenido de esta revista, excepto dónde está identificado, está bajo una Licencia Creative Commons