SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
 número41Migraña y (des)encuentros: encierros y relaciones vinculares a partir de dolores de cabeza crónicos índice de autoresíndice de materiabúsqueda de artículos
Home Pagelista alfabética de revistas  

Servicios Personalizados

Revista

Articulo

Indicadores

  • No hay articulos citadosCitado por SciELO

Links relacionados

  • No hay articulos similaresSimilares en SciELO

Compartir


Cuadernos de antropología social

versión On-line ISSN 1850-275X

Resumen

HERAS MONNER SANS, Ana Inés. Análisis del aprendizaje sobre la autogestión: La cuestión específica de los aportes y distribución de recursos. Cuad. antropol. soc. [online]. 2015, n.41, pp.129-148. ISSN 1850-275X.

Results from a collaborative ethnographic and sociolinguistic study are presented to analyze lessons in self-managed organizations in contemporary Argentina. We build on Bleger´s (2007) classic definition of "learning" in order to construct an inter-disciplinary analytical frame to interpret the specific characteristics found in these groups, according to their general orientation towards autonomy as a human project (Castoriadis, 1997, 2007). Our analysis shows the complexities associated to this framework, as well as the specific abilities that are continually learned by participants within self-management as an organizational context.

Palabras clave : Learning; Self-management; Sociolinguistics; Ethnography; Argentina.

        · resumen en Español | Portugués     · texto en Español     · Español ( pdf )

 

Creative Commons License Todo el contenido de esta revista, excepto dónde está identificado, está bajo una Licencia Creative Commons