SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
 número43Representaciones fílmicas de la ciencia: César Milstein y Un fueguitoEl riesgo nano en contexto: De cómo los investigadores en nanociencias manejan las incertidumbres índice de autoresíndice de materiabúsqueda de artículos
Home Pagelista alfabética de revistas  

Servicios Personalizados

Revista

Articulo

Indicadores

  • No hay articulos citadosCitado por SciELO

Links relacionados

  • No hay articulos similaresSimilares en SciELO

Compartir


Cuadernos de antropología social

versión On-line ISSN 1850-275X

Resumen

CASTRO, María Belén Lopez. Gross Anatomy classroom and dissection laboratory: An ethnographic approach to the study of human anatomy. Cuad. antropol. soc. [online]. 2016, n.43, pp.129-142. ISSN 1850-275X.

The academic areas that rely on university chairs articulate teaching and research in particular ways. The aim of this paper is to describe the ways in which knowledge about the body is built from the work of the laboratories of dissection, without losing sight of its articulation with the anatomy lessons as a regular signature. From an ethnographic perspective, the proposal is to focus in the interventions over the dead body in the dissection laboratory based on the object of didactic transposition of the class.

Palabras clave : Biomedicine; Ethnography; Anthropology of laborator; Gross Anatomy; Dead Body.

        · resumen en Español | Portugués     · texto en Español     · Español ( pdf )

 

Creative Commons License Todo el contenido de esta revista, excepto dónde está identificado, está bajo una Licencia Creative Commons