SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
vol.1 número2Multiplicidad funcional de la representación molecular: Implicaciones en la enseñanza y aprendizaje de la QuímicaPlanejamento de atividades de ensino de mecânica e física moderna para alunos com deficiência visual: dificuldades e alternativas índice de autoresíndice de materiabúsqueda de artículos
Home Pagelista alfabética de revistas  

Servicios Personalizados

Revista

Articulo

Indicadores

  • No hay articulos citadosCitado por SciELO

Links relacionados

  • No hay articulos similaresSimilares en SciELO

Compartir


Revista electrónica de investigación en educación en ciencias

versión On-line ISSN 1850-6666

Resumen

DANTAS, Mário André Trindade  y  ARAUJO, Maria Inêz Oliveira. Rev. electrón. investig. educ. cienc. [online]. 2006, vol.1, n.2, pp.27-38. ISSN 1850-6666.

The teaching of Natural Sciences in secundary schools in Brazil, still made in a descriptive way with excess of terminologies, contributing to reinforce just encyclopedic and theoric teaching, stimulating the passivity, and presenting as main objective the vestibular exam, that requires irrelevants and fragmentary knowledge. The Nacional Curriculars Parameters to the secundary schools suggests the adoption of methodologies of active and interactive learning that permit the students their emancipation. This way, escaping from the tradicional models of teaching, was created an educational Cd-rom about the Sergipe fossils, this resource has as main objective, transmit to the students of secundary schools the contents about Paleontology and Sergipe fossils in a ludic and interactive way.

Palabras clave : Cd-rom; Paleontology teaching; Fossils; Sergipe; Brazil.

        · resumen en Portugués     · texto en Español     · Español ( pdf )

 

Creative Commons License Todo el contenido de esta revista, excepto dónde está identificado, está bajo una Licencia Creative Commons