SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
vol.2 número1Dependencia e independencia lineal: una propuesta de actividades para el aulaA pesquisa sobre a prática como elemento na formação do professor: uma experiência envolvendo a formação inicial de professores de Física índice de autoresíndice de materiabúsqueda de artículos
Home Pagelista alfabética de revistas  

Servicios Personalizados

Articulo

Indicadores

  • No hay articulos citadosCitado por SciELO

Links relacionados

  • No hay articulos similaresSimilares en SciELO

Compartir


Revista electrónica de investigación en educación en ciencias

versión On-line ISSN 1850-6666

Resumen

CORICA, Ana Rosa  y  OTERO, Maria Rita. Las ideas de algunos estudiantes acerca de la enseñanza - aprendizaje de la Matemática en el Nivel Medio. Rev. electrón. investig. educ. cienc. [online]. 2007, vol.2, n.1, pp. 40-68. ISSN 1850-6666.

This work comprises of a ampler project in the than he study the ideas of students and professors - of mean level and university- about the mathematical knowledge, their teaching and learning and explore possible factors that take part in the failure in Mathematical of the student's. Obtained partial results with students of Mean Level are discussed here. In order to carry out our investigation two studies were made: one qualitative and another quantitative. Both studies indicate that the students attribute as task of the professor the one "of explaining" the knowledge in exhaustive and detailed form, and of this they make depend that they "understands" and they "learns".

Palabras clave : Estudiantes; Matemática; Nivel medio; Teoría Antropológica de lo Didáctico; Teoría del Aprendizaje Significativo.

        · resumen en Español     · texto en Español     · Español ( pdf )

 

Creative Commons License All the contents of this journal, except where otherwise noted, is licensed under a Creative Commons Attribution License