SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
vol.2 número1Las ideas de algunos estudiantes acerca de la enseñanza - aprendizaje de la Matemática en el Nivel MedioLos estudiantes ante formas de argumentar aristotélicas y no aristotélicas: Un estudio de casos índice de autoresíndice de materiabúsqueda de artículos
Home Pagelista alfabética de revistas  

Servicios Personalizados

Revista

Articulo

Indicadores

  • No hay articulos citadosCitado por SciELO

Links relacionados

  • No hay articulos similaresSimilares en SciELO

Compartir


Revista electrónica de investigación en educación en ciencias

versión On-line ISSN 1850-6666

Resumen

LONGHINI, Marcos Daniel  y  NARDI, Roberto. Rev. electrón. investig. educ. cienc. [online]. 2007, vol.2, n.1, pp.69-83. ISSN 1850-6666.

Some questions concerning the role of research on teaching practice as an element in the process of teacher training and the importance of reflection as a component that must permeate the structure of Education Courses, breaking up with standards that are exceedingly technical, are focused. Based on such ideas, an instance of how those guidelines have been present in a process of early training of Physics teachers, in the subject 'Teaching Practice' is presented, and the results obtained from the study are pointed out.

Palabras clave : Teacher's education; Teaching practice; Physics teaching.

        · resumen en Portugués     · texto en Español     · Español ( pdf )

 

Creative Commons License Todo el contenido de esta revista, excepto dónde está identificado, está bajo una Licencia Creative Commons