SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
vol.2 número2Algunos elementos del currículum de matemática en ciencias económicas: Su evaluaciónCategorización de la comprensión de gráficas estadísticas en estudiantes de secundaria (12-15) índice de autoresíndice de materiabúsqueda de artículos
Home Pagelista alfabética de revistas  

Servicios Personalizados

Articulo

Indicadores

  • No hay articulos citadosCitado por SciELO

Links relacionados

  • En proceso de indezaciónCitado por Google
  • No hay articulos similaresSimilares en SciELO
  • En proceso de indezaciónSimilares en Google

Bookmark


Revista electrónica de investigación en educación en ciencias

versión On-line ISSN 1850-6666

Resumen

PARRA, Verónica  y  OTERO, Maria Rita. Organizaciones Matemáticas en la Universidad en torno a las nociones de límite y continuidad de funciones: un estudio de caso. Rev. electrón. investig. educ. cienc. [online]. 2007, vol.2, n.2, pp. 20-28. ISSN 1850-6666.

This work describes the Mathematical Organizations (OM) around the concepts of limit and continuity of functions that coexist at the University. This work is a case study based on the Mathematical Analysis applied to Economy and Administration in the first university level in this area. It is a descriptive investigation using the Anthropological Theory of Didactic (TAD) (Chevallard; 1992, 1997.1999, 2000). The existence of punctual and rigid Mathematical Organizations and the existence of phenomenon of the thematic autism also in the University are concluded. This didactic fact, don't show a rupture between secondary education and university education, therefore indicates continuity, at least in this institution.

Palabras llave : University; Limit and Continuity of functions; Mathematical Organizations; Anthropological Theory of Didactics.

        · resumen en Español     · texto en Español     · pdf en Español