SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
vol.2 número2Organizaciones Matemáticas en la Universidad en torno a las nociones de límite y continuidad de funciones: un estudio de casoArgumentación matemática en los libros de texto de la enseñanza media índice de autoresíndice de materiabúsqueda de artículos
Home Pagelista alfabética de revistas  

Servicios Personalizados

Revista

Articulo

Indicadores

  • No hay articulos citadosCitado por SciELO

Links relacionados

  • No hay articulos similaresSimilares en SciELO

Compartir


Revista electrónica de investigación en educación en ciencias

versión On-line ISSN 1850-6666

Resumen

MONROY SANTANA, Raúl. Categorización de la comprensión de gráficas estadísticas en estudiantes de secundaria (12-15). Rev. electrón. investig. educ. cienc. [online]. 2007, vol.2, n.2, pp.29-38. ISSN 1850-6666.

The present study identifies the level in that the secondary student's (12-15) are located in the understanding of statistical graphs, in accordance with the theoretical framework proposed by Langrall and Mooney (2002). In a population of 231 students of 4 public schools of the metropolitan area of the Mexico City, a questionnaire was applied designed to evaluate two aspects of the statistical thinking in the understanding of graphic: description and representation of data. In the study it was found that most of the students without grade distinction are in the idiosyncratic and/or transitional level, this means that they present difficulties to distinguish the elements of a graph and to establish relationships inside this. Having characterized these difficulties will allow us, for future investigations, to design activities to help the students to traffic at levels superiors.

Palabras clave : Graphics; Statistics thought; Organizing data; Representing data.

        · resumen en Español     · texto en Español     · Español ( pdf )

 

Creative Commons License Todo el contenido de esta revista, excepto dónde está identificado, está bajo una Licencia Creative Commons