SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
vol.3 número1Formas de razonamiento que muestran estudiantes de maestría de matemática educativa sobre la distribución normal mediante problemas de simulación en Fathom índice de autoresíndice de materiabúsqueda de artículos
Home Pagelista alfabética de revistas  

Servicios Personalizados

Revista

Articulo

Indicadores

  • No hay articulos citadosCitado por SciELO

Links relacionados

  • No hay articulos similaresSimilares en SciELO

Compartir


Revista electrónica de investigación en educación en ciencias

versión On-line ISSN 1850-6666

Resumen

BRESSAN, Juan Carlos  y  FERRAZZI DE BRESSAN, Ana E.. Interpretación geométrica de la regla de Cramer. Rev. electrón. investig. educ. cienc. [online]. 2008, vol.3, n.1, pp.1-9. ISSN 1850-6666.

The knowing kernel of this work is Cramer rule, its relations with linear transformations and its geometric interpretation. To obtain it, this paper was organized in two parts. Part one: It was made a geometric interpretation and demonstration of Cramer rule for systems of three linear equations, using vector and inner products and Euclidean space properties. Part two: It was generalized that concepts at systems of n-linear equations using Linear Algebra properties. In both parts, it was expressed the unknown quantities as orthogonal components quotient with its interpretations. Almost, it was analyzed the linear system solutions when the vector columns coefficient of every unknown quantities are orthogonal or ortonormal two.

Palabras clave : Knowing kernel; Cramer rule; Linear transformation; Determinant; Orthogonal.

        · resumen en Español     · texto en Español     · Español ( pdf )

 

Creative Commons License Todo el contenido de esta revista, excepto dónde está identificado, está bajo una Licencia Creative Commons