SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
vol.3 número1Formas de razonamiento que muestran estudiantes de maestría de matemática educativa sobre la distribución normal mediante problemas de simulación en FathomUna propuesta de capacitación docente basada en el uso de un software de geometría dinámica índice de autoresíndice de materiabúsqueda de artículos
Home Pagelista alfabética de revistas  

Servicios Personalizados

Revista

Articulo

Indicadores

  • No hay articulos citadosCitado por SciELO

Links relacionados

  • No hay articulos similaresSimilares en SciELO

Compartir


Revista electrónica de investigación en educación en ciencias

versión On-line ISSN 1850-6666

Resumen

NARDI, Roberto  y  P. M. DE ALMEIDA, María José. Characteristics of the Science Education area in Brazil according to Brazilian researchers. Rev. electrón. investig. educ. cienc. [online]. 2008, vol.3, n.1, pp.24-34. ISSN 1850-6666.

This paper deals with the characteristics of the science education area in Brazil, from answers given to the questions formulated in interviews taken among researchers in the context of development of the project named: Constitution of the Science Education: memories of researchers in Brazil. The theoretical support used in this research is the French Discourse Analysis. From opinions expressed in interviews, we tried to analyze the production conditions which would have given origin to these interpretations and looking for to understand some researchers' imaginary about the area characteristics.

Palabras clave : Science Education; Science Education area characteristics; Memories of researchers in Brazil; Discourse analysis.

        · resumen en Español     · texto en Español     · Español ( pdf )

 

Creative Commons License Todo el contenido de esta revista, excepto dónde está identificado, está bajo una Licencia Creative Commons