SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
 númeroESPLas características de la actividad generada en un escenario informático tipo foro índice de autoresíndice de materiabúsqueda de artículos
Home Pagelista alfabética de revistas  

Servicios Personalizados

Articulo

Indicadores

  • No hay articulos citadosCitado por SciELO

Links relacionados

  • En proceso de indezaciónCitado por Google
  • No hay articulos similaresSimilares en SciELO
  • En proceso de indezaciónSimilares en Google

Bookmark


Revista electrónica de investigación en educación en ciencias

versión On-line ISSN 1850-6666

Resumen

ADURIZ-BRAVO, Agustín  y  IZQUIERDO-AYMERICH, Mercè. A model of scientific model for science teaching. Rev. electrón. investig. educ. cienc. [online]. 2009, n.esp, pp. 40-49. ISSN 1850-6666.

This paper reviews, from the perspective of the discipline of science education ('didactics of science'), recent and current philosophy of science in order to find a meta-theoretical conception of what a scientific model is that has educational value and is tuned with the possibility of designing an authentic school scientific activity for primary and secondary science classes. The semantic conception of models, and especially the idea of theoretical model as proposed by the American philosopher of science Ronald Giere, seem adequate when fostering a convergence, in the science classroom, between theoretical thinking, discourse with specialised semiotic hybrids, and an intentional and value-laden intervention to transform the natural world.

Palabras llave : Nature of science; 20th century philosophy of science; Scientific models; Semantic conception; School scientific activity.

        · resumen en Español     · texto en Español     · pdf en Español