SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
vol.4 número1Aprender Matemática en la Universidad: la perspectiva de estudiantes de primera añoArgumentación Matemática en los libros de la Enseñanza Secundaria: un análisis descriptivo de las características de los libros de texto y de la Argumentación índice de autoresíndice de materiabúsqueda de artículos
Home Pagelista alfabética de revistas  

Servicios Personalizados

Articulo

Indicadores

  • No hay articulos citadosCitado por SciELO

Links relacionados

  • En proceso de indezaciónCitado por Google
  • No hay articulos similaresSimilares en SciELO
  • En proceso de indezaciónSimilares en Google

Bookmark


Revista electrónica de investigación en educación en ciencias

versión On-line ISSN 1850-6666

Resumen

VEIGA CARVALHO, Janaina; DE ALENCAR CARVALHO, Carlos Vitor; SEVERIANODE PAIVA, Ana Maria  y  PEREIRA DE SA, Ilydio. Implicações de um software educacional na formação deProfessores. Rev. electrón. investig. educ. cienc. [online]. 2009, vol.4, n.1, pp. 28-36. ISSN 1850-6666.

This work presents reflections about the use of educational software CONSTRUFIG3D. The system computational was developed to give support to the teaching of the 2D and 3D geometries. It is freeware software, with a simple interface that it allows the composition and visualization of 3D figures starting from the selection of 2D geometries by the students. The developed system is quite interactive, facilitating to the students a dynamic posture in relation to the learning and composition of 3D geometries. Face to the importance and the relationship that the Mathematics, as science, always had with the technologies and to the fascination provoked by the computer, it urges reflection about the teachers are being formed for they use the computer as pedagogic tool and which are the implications in the learning process.

Palabras llave : Mathematic Education; Educational Software; Computer Graphics Applied; Plane and Spatial Geometry.

        · resumen en Español | Portugués     · texto en Portugués     · pdf en Portugués