SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
vol.4 número2Algunos aportes al conocimiento de la numeración MapucheReconstrucción de una Organización Matemática de referencia para el estudio del límite y la continuidad de funciones en la Universidad índice de autoresíndice de materiabúsqueda de artículos
Home Pagelista alfabética de revistas  

Servicios Personalizados

Revista

Articulo

Indicadores

  • No hay articulos citadosCitado por SciELO

Links relacionados

  • No hay articulos similaresSimilares en SciELO

Compartir


Revista electrónica de investigación en educación en ciencias

versión On-line ISSN 1850-6666

Resumen

CENICH, Gabriela  y  SANTOS, Graciela. Meaningful  and collaborative learning in an online course of teacher education. Rev. electrón. investig. educ. cienc. [online]. 2009, vol.4, n.2, pp.7-23. ISSN 1850-6666.

The purpose of this paper is to report some results about the dynamics of interactions between teachers at the secondary school in a evaluation of educational practices course. It describes and analyzes the activity of the course "Sharing stories" aimed at promoting critical reflective analysis of those elements forming prejudices and preconceptions, such as personal experiences and training and teaching practices. The proposal of e-course (online collaborative course) is based on ideas of social constructivism, delving into two central theoretical approaches to individual and group level: meaningful learning and collaborative learning.

Palabras clave : Teacher competences in TIC; Collaborative Learning; Meaningful Learning; Activity Theory.

        · resumen en Español     · texto en Español     · Español ( pdf )

 

Creative Commons License Todo el contenido de esta revista, excepto dónde está identificado, está bajo una Licencia Creative Commons