SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
vol.6 número1Atividades Didáticas de Resolução de Problemas e o Ensino de Conteúdos ProcedimentaisConcepções sobre projetos de educação ambiental na formação continuada de professores índice de autoresíndice de materiabúsqueda de artículos
Home Pagelista alfabética de revistas  

Servicios Personalizados

Articulo

Indicadores

  • No hay articulos citadosCitado por SciELO

Links relacionados

  • En proceso de indezaciónCitado por Google
  • No hay articulos similaresSimilares en SciELO
  • En proceso de indezaciónSimilares en Google

Bookmark


Revista electrónica de investigación en educación en ciencias

versión On-line ISSN 1850-6666

Resumen

LLANOS, Viviana Carolina; OTERO, María Rita  y  BILBAO, María Paz. Polynomial Functions in the Secondary School: the first results of an Activity of Study and Research (ASR). Rev. electrón. investig. educ. cienc. [online]. 2011, vol.6, n.1, pp. 102-112. ISSN 1850-6666.

In this paper we present the design and the results of one implementation of an Activity of Study and Research (ASR), to study the Polynomial Functions whit students of 5th years at Secondary School. The Anthropological theory of didactics of Chevallard (2004) and the play of frame of Régine Douady (1986) are adopted like theoretical framework. We discuss about the advantages and disadvantages of the sequence and some student protocols are presented.

Palabras llave : Activity of Study and Research (ASR); Polynomial Functions; Secondary School.

        · resumen en Español | Francés     · texto en Español     · pdf en Español