SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
vol.7 número1Un referencial teórico/metodológico para el desarrollo de investigaciones sobre actitudes: la Teoría del Comportamiento Planificado de Icek AjzenConexiones entre los conceptos de dependencia e independencia lineal de vectores y el de solución de sistemas de ecuaciones lineales en R² y R³ desde el punto de vista de los modos de pensamiento índice de autoresíndice de materiabúsqueda de artículos
Home Pagelista alfabética de revistas  

Servicios Personalizados

Revista

Articulo

Indicadores

  • No hay articulos citadosCitado por SciELO

Links relacionados

  • No hay articulos similaresSimilares en SciELO

Compartir


Revista electrónica de investigación en educación en ciencias

versión On-line ISSN 1850-6666

Resumen

FERRUZZI, Elaine Cristina  y  WERLE DE ALMEIDA, Lourdes Maria. Dialogical interactions in Mathematical Modeling activities. Rev. electrón. investig. educ. cienc. [online]. 2012, vol.7, n.1, pp.32-48. ISSN 1850-6666.

In this paper we present a part of the results of a research in which we investigated the potential of Mathematical Modeling for the establishment of interactions with characteristics considered learning generating. In face of the importance given to the communication in Mathematical Modeling activities and classroom interactions, we investigated the interactions that emerge during the development of Mathematical Modeling activities and tried to identify interactions classified by some researchers with the greatest potential for learning. The results we present derive from an analysis under the lights of the discourse classification presented by Mortimer and Scott (2002) of the Modeling activities carried out by a group of Environmental Engineering students. From this analysis we have concluded that the characteristics of Mathematical Modeling in the classroom propitiate the student's active participation, contributing to the establishment of learning generating interactions

Palabras clave : Mathematical Modeling; Dialogical interactions; Mathematical Education.

        · resumen en Español | Portugués | Francés     · texto en Portugués     · Portugués ( pdf )

 

Creative Commons License Todo el contenido de esta revista, excepto dónde está identificado, está bajo una Licencia Creative Commons