SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
vol.8 número1Estudio de las Representaciones Sociales en la Física Cuántica de estudiantes de secundaria, a través de asociación numéricas y escrita de conceptosLa Pedagogía de la Investigación y del Cuestionamiento del Mundo y el Inquiry: un análisis desde la enseñanza de la Matemática y la Física índice de autoresíndice de materiabúsqueda de artículos
Home Pagelista alfabética de revistas  

Servicios Personalizados

Revista

Articulo

Indicadores

  • No hay articulos citadosCitado por SciELO

Links relacionados

  • No hay articulos similaresSimilares en SciELO

Compartir


Revista electrónica de investigación en educación en ciencias

versión On-line ISSN 1850-6666

Resumen

BRAVO, Bettina M.; PESA, Marta A.  y  ROCHA, Adriana L.. The teaching of science and its implications on knowledge of students. For optical phenomena. Rev. electrón. investig. educ. cienc. [online]. 2013, vol.8, n.1, pp.62-76. ISSN 1850-6666.

In this paper we study what and how students learn in secondary education, science models proposed to explain the formation and vision of the optical images, when implemented in the classroom, a teaching model designed in this research. It works with 10 high school students 15 to 16 years old. It implements a quasi-experimental design (no control group) type pretest - intervention-posttest. Students has experienced a radical change in their way of knowing. We discuss the impact of teaching and warns of the conceptual nuclei whose learning is more complex for students.

Palabras clave : Proposal of teaching; Optical image; Vision; Learning of the optics.

        · resumen en Español | Francés | Portugués     · texto en Español     · Español ( pdf )

 

Creative Commons License Todo el contenido de esta revista, excepto dónde está identificado, está bajo una Licencia Creative Commons