SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
vol.8 número1Implicancias de la enseñanza sobre el saber de los alumnos: El aprendizaje de fenómenos ópticos. Segunda parte índice de autoresíndice de materiabúsqueda de artículos
Home Pagelista alfabética de revistas  

Servicios Personalizados

Revista

Articulo

Indicadores

  • No hay articulos citadosCitado por SciELO

Links relacionados

  • No hay articulos similaresSimilares en SciELO

Compartir


Revista electrónica de investigación en educación en ciencias

versión On-line ISSN 1850-6666

Resumen

OTERO, María Rita; FANARO, María de los Ángeles  y  LLANOS, Viviana Carolina. The pedagogy of research and questioning the world and the Inquiry: an analysis from mathematics and physics teaching. Rev. electrón. investig. educ. cienc. [online]. 2013, vol.8, n.1, pp.77-89. ISSN 1850-6666.

In this paper we try to use the ideas of the pedagogy of the research and questioning the world and the Study and Research Paths (SRP) to analyze critically the approach called Inquiry. We have realized a brief historical synthesis showing the successive declines of the Inquiry approach when it has been adapted to the school "reality". We establish our position in favor of the Anthropological Theory of the Didactic (ATD) as a powerful theoretical frame to reinterpret the problems that the Inquiry tries to solve, without success, because it lacks a didactic perspective and defined theoretical foundations.

Palabras clave : Anthropological Theory of the Didactic; Inquiry; Pedagogy of research and questioning the world; Study and Research Paths.

        · resumen en Español | Francés | Portugués     · texto en Español     · Español ( pdf )

 

Creative Commons License Todo el contenido de esta revista, excepto dónde está identificado, está bajo una Licencia Creative Commons