SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
vol.9 issue2Experimental and computer simulation activities: what are the main factors that influence the decision of teachers to use it in their classrooms?About teaching Hypothesis Testing of the Difference Between Two Mean of normal populations with unknown variances author indexsubject indexarticles search
Home Pagealphabetic serial listing  

Services on Demand

Journal

Article

Indicators

  • Have no cited articlesCited by SciELO

Related links

  • Have no similar articlesSimilars in SciELO

Share


Revista electrónica de investigación en educación en ciencias

On-line version ISSN 1850-6666

Abstract

KESSY¹, Karina Paola; OTERO¹, María Rita  and  LLANOS, Viviana Carolina. Emociones de aceptación y de negación en salas del nivel inicial. Rev. electrón. investig. educ. cienc. [online]. 2014, vol.9, n.2, pp.00-00. ISSN 1850-6666.

Se presentan resultados de una investigación que intenta describir la dinámica emocional, presente en las salas de Nivel Inicial. Se adoptan las ideas sobre Biología de conocer y del amar (Maturana, 2002). Se describen las dinámicas emocionales identificadas en la práctica de 10 profesoras del Segundo Ciclo de Nivel Inicial, seleccionadas mediante muestreo intencional. Se presentan algunos resultados obtenidos durante la inmersión en el campo en 6 Jardines de Infantes. Se generó un conjunto de categorías de análisis e indicadores para el análisis de los datos.

Keywords : Biología del Conocer; Emociones; Nivel Inicial.

        · abstract in English | Portuguese     · text in Spanish

 

Creative Commons License All the contents of this journal, except where otherwise noted, is licensed under a Creative Commons Attribution License