SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
vol.9 número2Respecto a la enseñanza del contraste de diferencia de medias para dos poblaciones normales y varianzas desconocidasHitos en la génesis y desarrollo de la Geometría Clásica índice de autoresíndice de materiabúsqueda de artículos
Home Pagelista alfabética de revistas  

Servicios Personalizados

Revista

Articulo

Indicadores

  • No hay articulos citadosCitado por SciELO

Links relacionados

  • No hay articulos similaresSimilares en SciELO

Compartir


Revista electrónica de investigación en educación en ciencias

versión On-line ISSN 1850-6666

Resumen

KESSY, Karina Paola; OTERO, María Rita  y  LLANOS, Viviana Carolina. Emotions of acceptance and negation in classrooms of the initial level. Rev. electrón. investig. educ. cienc. [online]. 2014, vol.9, n.2, pp.81-92. ISSN 1850-6666.

This paper presents results of a research that tries to describe the emotional dynamics, present in the classrooms of Initial Level. Are adopted the ideas of the Biology of knowing and of to love (Maturana, 2002). The emotional dynamics identified in the practice of 10 teachers of the Second Cycle of Initial Level are described. The teachers and the classroom are selected by means of intentional sampling. We present some results obtained during immersion in the field in 6 kindergartens. There was generated a set of categories of analysis and indicators for the analysis of the information

Palabras clave : Biology of knowing; Emotions; Initial Level.

        · resumen en Español | Francés     · texto en Español

 

Creative Commons License Todo el contenido de esta revista, excepto dónde está identificado, está bajo una Licencia Creative Commons