SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
 número18El uso de WEB 2.0 para la creación de contenidos: una estrategia para el aprendizaje de algoritmos computacionalesVideojuegos como herramienta en Educación Primaria: Caso de estudio con eAdventure índice de autoresíndice de materiabúsqueda de artículos
Home Pagelista alfabética de revistas  

Servicios Personalizados

Revista

Articulo

Indicadores

  • No hay articulos citadosCitado por SciELO

Links relacionados

  • No hay articulos similaresSimilares en SciELO

Compartir


Revista Iberoamericana de Tecnología en Educación y Educación en Tecnología

versión impresa ISSN 1851-0086versión On-line ISSN 1850-9959

Resumen

MOLINA MORA, Jose Arturo. Experiencia de la integración de las TICs para la enseñanza y aprendizaje del Cálculo II. Rev. iberoam. tecnol. educ. educ. tecnol. [online]. 2016, n.18, pp.85-100. ISSN 1851-0086.

Information and Communication Technologies (ICTs) as teaching strategy respond to the demands of innovation and continuous improvement that should characterize the teaching and learning process, particularly in university mathematics. The experience of the introduction of ICTs in a course of Calculus II with an implementation of 8 years of evolution is presented. Different activities were classified as laboratories, complementary activities and short project, which are related and have different scenarios for entering, understanding and integrating the different course topics. In addition, activities of mathematical models of different situations have allowed integration of content with the academic field applications of students. Together, the various activities with the introduction of ICTs have functioned as a key element to promote student motivation and give them a dynamic role with the teacher's guidance.

Palabras clave : ICT; Calculus II; University teaching; Mathematics.

        · resumen en Español     · texto en Español

 

Creative Commons License Todo el contenido de esta revista, excepto dónde está identificado, está bajo una Licencia Creative Commons