SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
 número19Incorporación de TICs a las clases de Análisis MatemáticoAnálisis diacrónico de las ventajas e inconvenientes del uso de las TIC en el ámbito educativo a través de mapas conceptuales multimedia índice de autoresíndice de materiabúsqueda de artículos
Home Pagelista alfabética de revistas  

Servicios Personalizados

Revista

Articulo

Indicadores

  • No hay articulos citadosCitado por SciELO

Links relacionados

  • No hay articulos similaresSimilares en SciELO

Compartir


Revista Iberoamericana de Tecnología en Educación y Educación en Tecnología

versión impresa ISSN 1851-0086versión On-line ISSN 1850-9959

Resumen

DEL RIO, Laura S.; SANZ, Cecilia V.  y  BUCARI, Néstor D.. Actitudes de los estudiantes frente a un material hipermedial para el aprendizaje de la matemática: un estudio de caso . Rev. iberoam. tecnol. educ. educ. tecnol. [online]. 2017, n.19, pp.24-33. ISSN 1851-0086.

This work is part of a research that has being carried out about the use of Hypermedia Materials for teaching Mathematics at the University. A case of study involving the design and implementation of a Hypermedia Material in a Mathematics course for freshmen of a School of Engineering was performed. Variables that can affect students' attitude (negative, positive or indifferent) in relation to their experience with Hypermedia Material are analyzed. As a consequence, in this paper, some of the results obtained in relation to student attitudes towards the use of this Hypermedia Material are presented. Positive and negative factors found   throughout this experience are detailed here, so it can serve as scaffolding for other teachers in the area.

Palabras clave : Hypermedia material; Mathematics teaching; Attitudes; ICT and education.

        · resumen en Español     · texto en Español

 

Creative Commons License Todo el contenido de esta revista, excepto dónde está identificado, está bajo una Licencia Creative Commons