SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
 número19Innovaciones didácticas para ciencias y matemática asistidas por TICHerramientas de Diseño para el Desarrollo de Competencias en Educación Básica, Media y Tecnológica: Experiencia en el Instituto Técnico Industrial Pascual Bravo de Colombia índice de autoresíndice de materiabúsqueda de artículos
Home Pagelista alfabética de revistas  

Servicios Personalizados

Revista

Articulo

Indicadores

  • No hay articulos citadosCitado por SciELO

Links relacionados

  • No hay articulos similaresSimilares en SciELO

Compartir


Revista Iberoamericana de Tecnología en Educación y Educación en Tecnología

versión impresa ISSN 1851-0086versión On-line ISSN 1850-9959

Resumen

GONZALEZ, Marcela; BENCHOFF, Delia; HUAPAYA, Constanza  y  REMON, Cristian. Aprendizaje Adaptativo: Un Caso de Evaluación Personalizada. Rev. iberoam. tecnol. educ. educ. tecnol. [online]. 2017, n.19, pp.65-72. ISSN 1851-0086.

This article presents the initial adaptive learning experience with university students, following the assessment principles aimed at learning. The proposal considers the customization of self-assessment tests, according to the predominant learning styles, in a virtual learning environment (VLE). The following activities were carried out: an examination of the student's profile and his conceptual basis, definition of customized tests and evaluation of results. The project is developed with an approach based on processes to improve continuously. The results show an improvement in the students' achievement and the analysis of the process helps the professors adjust the pedagogical design.

Palabras clave : Formative evaluation; Adaptive learning; Customized tests; VLE; University students; Continuous improvement.

        · resumen en Español     · texto en Español

 

Creative Commons License Todo el contenido de esta revista, excepto dónde está identificado, está bajo una Licencia Creative Commons