SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
 número21EnseñAPP: Aplicación Educativa de Realidad Aumentada para el Primer ciclo de Educación PrimariaSocrative en el aula de Educación Primaria: propuesta didáctica para trabajar los seres vivos índice de autoresíndice de materiabúsqueda de artículos
Home Pagelista alfabética de revistas  

Servicios Personalizados

Revista

Articulo

Indicadores

  • No hay articulos citadosCitado por SciELO

Links relacionados

  • No hay articulos similaresSimilares en SciELO

Compartir


Revista Iberoamericana de Tecnología en Educación y Educación en Tecnología

versión impresa ISSN 1851-0086versión On-line ISSN 1850-9959

Resumen

EINES, Mónica E.; ARANDA, Nélida Inés  y  AMILIVIA, Luis Alberto. Las Píldoras de Contenidos. Rev. iberoam. tecnol. educ. educ. tecnol. [online]. 2018, n.21, pp.15-23. ISSN 1851-0086.

This work shows the results of the research on the Chairs of Mathematics concerning M-learning application, which was conducted at the UM (Universidad de Morón) in the last two years. The guiding thread was the concept of content pills and the existing teaching material was totally reformulated to adapt it to the said concept. The access to the different resources -both from the educational platform and the social networks- was measured, as well as the access speed, considering the impact of latency in data transmission, from the varied geographical zones adjacent to the UM. This was carried out with several mobile devices either in Wi-Fi mode or with data package, and the size criteria valid for these pills were established.

Palabras clave : Knowledge pills; M-learning; Latency; Digital passers-by; Facebook.

        · resumen en Español     · texto en Español

 

Creative Commons License Todo el contenido de esta revista, excepto dónde está identificado, está bajo una Licencia Creative Commons