SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
 número23La influencia del orden de materias en el aprendizaje de adultos en cursos en línea índice de autoresíndice de materiabúsqueda de artículos
Home Pagelista alfabética de revistas  

Servicios Personalizados

Revista

Articulo

Indicadores

  • No hay articulos citadosCitado por SciELO

Links relacionados

  • No hay articulos similaresSimilares en SciELO

Compartir


Revista Iberoamericana de Tecnología en Educación y Educación en Tecnología

versión impresa ISSN 1851-0086versión On-line ISSN 1850-9959

Resumen

CAFEZEIRO, Isabel; COSTA, Leonardo Cruz da; MARQUES, Ivan da Costa  y  KUBRUSLY, Ricardo. Interleaved paths in the configuration of the academic field of Information Systems in Brazil. Rev. iberoam. tecnol. educ. educ. tecnol. [online]. 2019, n.23, pp.7-13. ISSN 1851-0086.

This article resumes moments of the path of construction of third-level courses in computer science in Brazil and abroad. The aim is to understand the characterization of undergraduate courses in Information Systems as courses that have "computation as a means" in contrast to other that are classified as courses that have "computation as an end". In the analysis of this division we address the following two tensions:  the option for a Brazilian path in opposition to a foreign model and the option for an interdisciplinary course in opposition to a course centered in the exact sciences.

Palabras clave : Information systems; Higher education; Technology; Society.

        · resumen en Portugués     · texto en Portugués

 

Creative Commons License Todo el contenido de esta revista, excepto dónde está identificado, está bajo una Licencia Creative Commons