SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
 número30Una Propuesta para el Desarrollo de Pensamiento Computacional en Niños y Jóvenes índice de autoresíndice de materiabúsqueda de artículos
Home Pagelista alfabética de revistas  

Servicios Personalizados

Revista

Articulo

Indicadores

  • No hay articulos citadosCitado por SciELO

Links relacionados

  • No hay articulos similaresSimilares en SciELO

Compartir


Revista Iberoamericana de Tecnología en Educación y Educación en Tecnología

versión impresa ISSN 1851-0086versión On-line ISSN 1850-9959

Resumen

MALBRAN, María del C.; PEREZ, Viviana R.; MARINCOFF, Gustavo A.  y  NEIMAN, Andrés. Cognitive psychology applied to educational informatics 2020: A virtual trial. Rev. iberoam. tecnol. educ. educ. tecnol. [online]. 2021, n.30, pp.9-15. ISSN 1851-0086.

The article presents the virtual seminar Cognitive Psychology applied to Educational Informatics 2020, originated in the blended-learning version of the course. The change of teaching mode consists of activities distribution, monitoring controls through electronic tutoring, construction or adaptation of procedures and the evaluation of results by means of the teachers, tutors and participants observations. Digital support in the form of records were built or adapted for virtual use. The final considerations indicate aspects to be taken into account for future editions of the seminar. The resulting instructional design can be transferable to other virtual postgraduate courses.

Palabras clave : Cognitive foundations; Educational informatics; Virtual mode.

        · resumen en Español     · texto en Español     · Español ( pdf )

 

Creative Commons License Todo el contenido de esta revista, excepto dónde está identificado, está bajo una Licencia Creative Commons