SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
 número30La enseñanza de temas de Naturaleza de la Ciencia y la Tecnología y el desarrollo del Pensamiento Crítico en una clase de Ingeniería en Alimentos a partir del trabajo colaborativo en b-learning (Bimodalidad)Desenvolvimento de uma plataforma educacional baseada em realidade virtual para treinamento profissional índice de autoresíndice de materiabúsqueda de artículos
Home Pagelista alfabética de revistas  

Servicios Personalizados

Revista

Articulo

Indicadores

  • No hay articulos citadosCitado por SciELO

Links relacionados

  • No hay articulos similaresSimilares en SciELO

Compartir


Revista Iberoamericana de Tecnología en Educación y Educación en Tecnología

versión impresa ISSN 1851-0086versión On-line ISSN 1850-9959

Resumen

GIULIANI, Guilherme dos Santos; SANTOS, Cristiano Sasse dos; SCHAF, Frederico Menine  y  ROCHA, Karla Marques da. Connected Schools?: The Possibility of New Computer Networks. Rev. iberoam. tecnol. educ. educ. tecnol. [online]. 2021, n.30, pp.59-65. ISSN 1851-0086.

The networks provide several services that help and automate tasks, among them possibilities to develop collaborative and shareable works in the Education area. Through a multiple case study, the research was developed through interviews and questionnaires with civil servants from the municipal schools of Santa Maria/RS/Brazil, aiming to demonstrate the current scenario of availability of Internet links, proposing, as an alternative, a private network between schools. The results demonstrated a lack of technological means available in the schools surveyed. Therefore, public investments in new computer networks can boost connections, enabling improvements between schools' communication, regardless of their Internet links.

Palabras clave : Internet; Infrastructure; Education.

        · resumen en Portugués     · texto en Portugués     · Portugués ( pdf )

 

Creative Commons License Todo el contenido de esta revista, excepto dónde está identificado, está bajo una Licencia Creative Commons