SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
vol.13Diferencias individuales en la comprensión de textos: inferencias y capacidad de la memoria de trabajoRelaciones de equivalencia entre estímulos: competencia entre identidad-reflexividad y relaciones condicionales entrenadas índice de autoresíndice de materiabúsqueda de artículos
Home Pagelista alfabética de revistas  

Servicios Personalizados

Revista

Articulo

Indicadores

  • No hay articulos citadosCitado por SciELO

Links relacionados

  • No hay articulos similaresSimilares en SciELO

Compartir


Anuario de investigaciones

versión On-line ISSN 1851-1686

Resumen

IRRAZABAL, Natalia; SAUX, Gastón; BURIN, Débora  y  LEON, José Antonio. Assessment of reading comprehension in undergraduate students: the summary. Anu. investig. [online]. 2006, vol.13. ISSN 1851-1686.

The aim of this study was to assess the relationship between summary production and type of text. Summary production implies building a concise and comprehensive representation of the original text (Kintsch & van Dijk, 1975). Previous research has shown the influence of type of text (expositive vs. narrative) in text comprehension (Meyer, 1984; Mc Namara, 2004). In this study, a total of 83 undergraduate students read a narrative and an expository text and later summarized them. Each summary was scored into two scales: content and coherence, and was classified according to its structural organization. Results indicate different scores among scales, with a better performance in content, and show an effect of the type of text on summaries' modality.

Palabras clave : Summary; Content; Coherence; Text type.

        · resumen en Español     · texto en Español     · Español ( pdf )

 

Creative Commons License Todo el contenido de esta revista, excepto dónde está identificado, está bajo una Licencia Creative Commons