SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
vol.16Depresión y trastornos de la conducta alimentaria en una muestra no clínica de adolescentes mujeresIdentidad, identificación y realización en el trabajo contemporáneo: Transformaciones del autoconcepto laboral y del involucramiento con el trabajo concreto índice de autoresíndice de materiabúsqueda de artículos
Home Pagelista alfabética de revistas  

Servicios Personalizados

Revista

Articulo

Indicadores

  • No hay articulos citadosCitado por SciELO

Links relacionados

  • No hay articulos similaresSimilares en SciELO

Compartir


Anuario de investigaciones

versión On-line ISSN 1851-1686

Resumen

BLUM, G. Diego et al. Personality factors that predict sale readiness: An exploratory study with industrial applicants. Anu. investig. [online]. 2009, vol.16, pp.117-125. ISSN 1851-1686.

The goal of the present research was to find predictive variables for the General Sale Readiness (GSR) and the Receptive and Aggressive Sale Styles by making correlational analysis among salesmen personality variables and other personality factors, sotiodemographic factors and Intelligence Quotient (IQ). A sample of 33 applicants for sales jobs aged 23 to 57 with 94% of men was taken and evaluated with the Salesmen Personality Inventory (SPI), the 16 Personality Factor 5th version Questionnaire and the General (G) Factor Test. Main results show significant correlations between GSR and Independence (r = .39, p = .02) and between Receptive Sale Style and Tough-Mindedness (r = -.48, p < .01). The GSR and the Sale Styles of the SPI do not vary significantly with Age, Studies Level or IQ. These findings are applicable to the short term selection of qualified commercial personnel.

Palabras clave : Salesmen Personality Inventory; Sale; Personality; IQ.

        · resumen en Español     · texto en Español     · Español ( pdf )

 

Creative Commons License Todo el contenido de esta revista, excepto dónde está identificado, está bajo una Licencia Creative Commons