SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
vol.18¿Moderadores o condicionantes estructurales del campo organizacional de emergencia del maltrato?Construcción de la trayectoria educativa: el inicio del ciclo secundario, ¿inserción o exclusión?, ¿oportunidad o reproducción? índice de autoresíndice de materiabúsqueda de artículos
Home Pagelista alfabética de revistas  

Servicios Personalizados

Revista

Articulo

Indicadores

  • No hay articulos citadosCitado por SciELO

Links relacionados

  • No hay articulos similaresSimilares en SciELO

Compartir


Anuario de investigaciones

versión On-line ISSN 1851-1686

Resumen

ABRAMOFF  y  REGATKY, Mariela. Reflections on the artistic education at state elementary schools: sistems of support and subjetivity formation. Anu. investig. [online]. 2011, vol.18, pp.127-132. ISSN 1851-1686.

In this abstract we propose a path wich takes some aspects already worked in our research framework: Situated learning, interactivity and systems of learning support at schools and in the families". From an artistic education point of view, we approach to an investigation on the place of arts at state schools and we retake Vigotski s conceptual perspective to think and analysis unit which considers the processes that may take place along artistic activities. Besides, we make a theoretical revision in which we emphasize the ethnography contributions and the reconceptualization of the notion of appropriation and the idea of dissent with the intention to continue the relection about possible transformation for the educational practices.

Palabras clave : Artistic education; Systems of support; Emotional thinking; Subjectivity formation.

        · resumen en Español     · texto en Español     · Español ( pdf )

 

Creative Commons License Todo el contenido de esta revista, excepto dónde está identificado, está bajo una Licencia Creative Commons