SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
vol.19 número1La noción de "proyecto" en jóvenes que consultaron en un servicio de orientación: Abordaje desde la teoría de las representaciones socialesfiguras de agentes psicoeducativos abordando problemas de violencias en escuelas: inter-agencias, implicación, historia e intervención estrategica índice de autoresíndice de materiabúsqueda de artículos
Home Pagelista alfabética de revistas  

Servicios Personalizados

Revista

Articulo

Indicadores

  • No hay articulos citadosCitado por SciELO

Links relacionados

  • No hay articulos similaresSimilares en SciELO

Compartir


Anuario de investigaciones

versión On-line ISSN 1851-1686

Resumen

ALEGRE, Sandra et al. New school configurations: thinking pedagogical authority in youth and adult education. Anu. investig. [online]. 2012, vol.19, n.1, pp.305-310. ISSN 1851-1686.

Whitin de framework of the research "configurations of the educational authority"2, this article proposes characterize and analyze educational experiences which contribute to new forms of pedagogical authority into schools for youths and adults in a vulnerability situation. This project is organized around two central themes based on the critical analysis of the tradicional pedagogical relationship and the undefined line between school knowledge and non school knowledge. Based on this, we look for those characteristics, gestures and igures that emerge in educational scenes and enable new processes of subjectivation in order to imagine an emancipatory education.

Palabras clave : Authority; Subjectivity; Emancipation; Pedagogical relation.

        · resumen en Español     · texto en Español     · Español ( pdf )