SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
vol.20 número1Trastornos de personalidad en pacientes con trastornos de ansiedad: su impacto en la utilización de estrategias de regulación emocionalVariables socio-organizacionales y sociodemográficas de alto impacto en los procesos de acoso laboral índice de autoresíndice de materiabúsqueda de artículos
Home Pagelista alfabética de revistas  

Servicios Personalizados

Revista

Articulo

Indicadores

  • No hay articulos citadosCitado por SciELO

Links relacionados

  • No hay articulos similaresSimilares en SciELO

Compartir


Anuario de investigaciones

versión On-line ISSN 1851-1686

Resumen

WALD, Analia; LUCERO, Andrea  y  HAMUY, Erica. Longitudinal study of psychic and symbolic transformations in children seen at psycho-pedagogical group treatment. Anu. investig. [online]. 2013, vol.20, n.1, pp.83-90. ISSN 1851-1686.

The aim of the research "Psycho-pedagogical treatment in children and adolescents living in poverty", (ANPCyT, PhD Silvia Schlemenson) based in the School of Psychology at the University of Buenos Aires is to characterize transformations in symbolic productions in children with learning difficulties. Research is conducted in the context of a clinical  program for children with learning problems socially vulnerable. The aim of this paper is to present a theoretical model for evaluating psychic and symbolic transformations of children from initial diagnosis to the end of their treatment.  The model is exemplified by a case presenting the material analyzed in diagnosis, early, middle and late treatment. It is a general tool to evaluate psychic and symbolic transformations which are unique and specific in each child seen at psycho-pedagogical treatment.

Palabras clave : Transformations; Psycho-pedagogical treatment; Symbolic production.

        · resumen en Español     · texto en Español     · Español ( pdf )

 

Creative Commons License Todo el contenido de esta revista, excepto dónde está identificado, está bajo una Licencia Creative Commons