SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
vol.20 número1Re-mediatizar la memoria social para aprender de la experiencia y construir futuro: perspectivas de agentes psicoeducativos sobre violencias en escuelasInvestigación documental sobre metodologías para la promoción de habilidades argumentativas escritas en países hispanohablantes, período 2000-2012 índice de autoresíndice de materiabúsqueda de artículos
Home Pagelista alfabética de revistas  

Servicios Personalizados

Revista

Articulo

Indicadores

  • No hay articulos citadosCitado por SciELO

Links relacionados

  • No hay articulos similaresSimilares en SciELO

Compartir


Anuario de investigaciones

versión On-line ISSN 1851-1686

Resumen

ZALAZAR, Fernández. Estudiantes universitarios, TICS y aprendizaje. Anu. investig. [online]. 2013, vol.20, n.1, pp.153-158. ISSN 1851-1686.

Therelationship and possible connections between technology and education open a broadfield for the analysis of new phenomena related to the production and construction of knowledge. ICT (Information and CommunicationsTechnology) and itseffectson formal and non-formal educationalsettings, have forced academicsto re-think traditional teaching and learning processes. Hard variables of educational practice (Trilla, 1985) collide and confront with the novel ways in which young people communicate, share, produce and learn. Within this framework, theproject "Uses of ICT in universitystudents and theirrelationshipwithlearning and studystrategies" focuses on there lationship between spontaneous use of ICT bystudents, and thelearning and study strategies they employ at university, with the aim of exploring the extent of ICT use for educational purposes.

Palabras clave : University Students; ICT; Learning; Education.

        · resumen en Español     · texto en Español     · Español ( pdf )

 

Creative Commons License Todo el contenido de esta revista, excepto dónde está identificado, está bajo una Licencia Creative Commons