SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
vol.21 número1Imaginarios sociales, algunas reflexiones para su indagaciónRepresentaciones sociales de éxito en jóvenes universitarios índice de autoresíndice de materiabúsqueda de artículos
Home Pagelista alfabética de revistas  

Servicios Personalizados

Revista

Articulo

Indicadores

  • No hay articulos citadosCitado por SciELO

Links relacionados

  • No hay articulos similaresSimilares en SciELO

Compartir


Anuario de investigaciones

versión On-line ISSN 1851-1686

Resumen

FERNANDEZ, O.; SOSA, F.; CEJAS, L.  y  ZUBIETA, E.. Collective memory and universal history: relevant figures in psychology students. Anu. investig. [online]. 2014, vol.21, n.1, pp.135-142. ISSN 1851-1686.

The studies on Col lective memory (MC) posit that perceptions, emotions and intentions of individuals have a social impact that goes beyond the interpersonal and individual (Paez et al., 2007). The story is invoked as a symbolic reserved for building a personal and group identity (Liu & Hilton, 2005). The overall objective of this study is to explore the social representations of history, from the figures that a group of students mentioned as most important, aroused feelings, and differential positioning. A modified version of Liu et al. (2005) questionnaire was applied to a sample composed of 144 psychology students. The results show the salience of political leaders, peace's workers, and science's figures.

Palabras clave : Social Representations; Universal History; Figures; Phycology students.

        · resumen en Español     · texto en Español     · Español ( pdf )

 

Creative Commons License Todo el contenido de esta revista, excepto dónde está identificado, está bajo una Licencia Creative Commons