SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
vol.21 número1El uso de técnicas gráficas en investigaciones sobre representaciones socialesExigibilidad de derechos de personas en situación de prostitución y dispositivos comunitarios en CABA índice de autoresíndice de materiabúsqueda de artículos
Home Pagelista alfabética de revistas  

Servicios Personalizados

Revista

Articulo

Indicadores

  • No hay articulos citadosCitado por SciELO

Links relacionados

  • No hay articulos similaresSimilares en SciELO

Compartir


Anuario de investigaciones

versión On-line ISSN 1851-1686

Resumen

VITALE, Nora B.  y  TRAVNIK, Cecilia. Beyond education: the closure. Anu. investig. [online]. 2014, vol.21, n.1, pp.187-192. ISSN 1851-1686.

The results obtained through a project. The research is conducted in the institutional setting of Closed System Centers -hosting young criminal offenders. The objective is to determine whether the new perspective of educational intervent ion, which puts i ts emphasis on formal education, is a subculture that determines the behavior of the members that make this institution. For this, based on a qualitative methodology from an ethnographic approach has been analyzed in depth the area of primary and secondary education. Identification of school organizational culture and consideration of the same was achieved as a subculture. This subculture underlies the dominant: the closure.

Palabras clave : Education; Organizational Culture; Subculture; Closure.

        · resumen en Español     · texto en Español     · Español ( pdf )

 

Creative Commons License Todo el contenido de esta revista, excepto dónde está identificado, está bajo una Licencia Creative Commons