SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
 número15Infancias y política en la antropología de la educación argentinaUn proceso de rebelión indígena: los mocovíes de San Javier en 1904 índice de autoresíndice de materiabúsqueda de artículos
Home Pagelista alfabética de revistas  

Servicios Personalizados

Articulo

Indicadores

  • No hay articulos citadosCitado por SciELO

Links relacionados

  • En proceso de indezaciónCitado por Google
  • No hay articulos similaresSimilares en SciELO
  • En proceso de indezaciónSimilares en Google

Bookmark


Avá

versión On-line ISSN 1851-1694

Resumen

PADAWER, Ana  y  ENRIZ, Noelia. Experiencias formativas en la infancia rural mbyá-guaraní. Avá [online]. 2009, n.15, pp. 00-00. ISSN 1851-1694.

In this article we analyze Mbyà Guaraní children's formative experiences. They take place outside school, by their peripheral participation in productive activities in forest, which are oriented to family reproduction; and also by participating in children´s play. At both processes we will identify knowledge involved, and also consider relationships between participation, gender and age transitions. This paper attends to analyze some articulations between Mbyà Guaraní children´s formative experiences, attending to their knowledge of world´s production, necessary for their autonomy as future adults.

Palabras llave : Formative experiences; Peripheral participation; Gender; Age; Mbyá Guaraní.

        · resumen en Español     · texto en Español     · pdf en Español