SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
 número41Estudio sobre cambios de la firmeza de bayas de arándanos durante su maduraciónGestión del agua subterránea en el Barrio Cerro Los Leones de Tandil (Argentina) índice de autoresíndice de materiabúsqueda de artículos
Home Pagelista alfabética de revistas  

Servicios Personalizados

Revista

Articulo

Indicadores

  • No hay articulos citadosCitado por SciELO

Links relacionados

  • No hay articulos similaresSimilares en SciELO

Compartir


Ciencia, docencia y tecnología

versión On-line ISSN 1851-1716

Resumen

GONZALEZ, José et al. Logistic model conditioning for computerised assessment of mathematics competences. Cienc. docencia tecnol. [online]. 2010, n.41, pp.173-191. ISSN 1851-1716.

Concerned about improving the quality of education in the teaching of mathematics at university level we developed a proposal for parameterization of the logistic model based on the Theory of Item Response. This theoretical work is based on the processing of mathematical knowledge, incorporating the response time, parameter estimated from the rendering of virtual test; it is a process of precision in determining the level of math skills and tested in simulation experiences.

Palabras clave : Math teaching; Item response model; Three parameters logistic model.

        · resumen en Español | Portugués     · texto en Español     · Español ( pdf )

 

Creative Commons License Todo el contenido de esta revista, excepto dónde está identificado, está bajo una Licencia Creative Commons