SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
 número42Discurso, subjetividad y filosofía práctica¿Normas perversas en el ámbito educativo? Aportes de la psicología social índice de autoresíndice de materiabúsqueda de artículos
Home Pagelista alfabética de revistas  

Servicios Personalizados

Articulo

Indicadores

  • No hay articulos citadosCitado por SciELO

Links relacionados

  • En proceso de indezaciónCitado por Google
  • No hay articulos similaresSimilares en SciELO
  • En proceso de indezaciónSimilares en Google

Bookmark


Ciencia, docencia y tecnología

versión On-line ISSN 1851-1716

Resumen

ERAZO JIMENEZ, María Soledad. Scientific rigour in qualitative research practices. Cienc. docencia tecnol. [online]. 2011, n.42, pp. 107-136. ISSN 1851-1716.

The following article develops an analysis of the criteria of scientific rigour which according to the specializated literature guide -or should guide- the process of qualitative research in social sciences. At first, we review the contemporary discussion on these criteria including the proposals of different authors; then, we develop the analysis of the different positions considering their distance to the traditional quantitative research and the stage of the research process they belong to, and finally we discuss the implications for the educational research.

Palabras llave : Social sciences; Criteria of scientific rigour; Qualitative research.

        · resumen en Español | Portugués     · texto en Español     · pdf en Español