SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
 número42Rigor científico en las prácticas de investigación cualitativaCosas de escuela: Aproximaciones a la vida cotidiana escolar índice de autoresíndice de materiabúsqueda de artículos
Home Pagelista alfabética de revistas  

Servicios Personalizados

Articulo

Indicadores

  • No hay articulos citadosCitado por SciELO

Links relacionados

  • En proceso de indezaciónCitado por Google
  • No hay articulos similaresSimilares en SciELO
  • En proceso de indezaciónSimilares en Google

Bookmark


Ciencia, docencia y tecnología

versión On-line ISSN 1851-1716

Resumen

BARREIRO, Alicia; BERAMENDI, Maite  y  ZUBIETA, Elena. Perverse norms in education? Contributions of social psychology: Contribuições da psicologia social. Cienc. docencia tecnol. [online]. 2011, n.42, pp. 137-154. ISSN 1851-1716.

From a psychosocial perspective, the aim of this paper is to contribute to the understanding of how norms operate in Argentinean educational contexts and their relationship with the social emotional climate. The latter refers to people's collective emotions prevailing in their relationships with others and in their everyday contexts. Specifically, this paper explores the possibility of the existence of perverse norms in educational life by taking up the findings of three studies which show that type of mechanism in the education system. Finally, we propose to deepen the study of thedouble standards dynamics consequences, which can be considered as actions ofviolence and abuse.

Palabras llave : Education; Perverse rules; Socio emotional climate.

        · resumen en Español | Portugués     · texto en Español     · pdf en Español