SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
 número42¿Normas perversas en el ámbito educativo? Aportes de la psicología socialInformación censal para la toma de decisiones en política pública de vivienda índice de autoresíndice de materiabúsqueda de artículos
Home Pagelista alfabética de revistas  

Servicios Personalizados

Articulo

Indicadores

  • No hay articulos citadosCitado por SciELO

Links relacionados

  • En proceso de indezaciónCitado por Google
  • No hay articulos similaresSimilares en SciELO
  • En proceso de indezaciónSimilares en Google

Bookmark


Ciencia, docencia y tecnología

versión On-line ISSN 1851-1716

Resumen

MACERA, Irene. School Stuff: Approaches to daily school life. Cienc. docencia tecnol. [online]. 2011, n.42, pp. 155-169. ISSN 1851-1716.

This paper presents a possible trajectory to think, from a daily and subjective perspective, the ways in which the school again becomes made up as a public space from the constitution of relationships produced by the subjects within it. It constitutes an analitical interpretative route where borders between private and public events seem displaced turning the school image diffused. Testimonies collected during the methodological course of the study were registered and situationally analized, confrontated and put into tension within the space of the collective inquiry.

Palabras llave : Educational sociology; Daily school life; School.

        · resumen en Español | Portugués     · texto en Español     · pdf en Español