SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
 número49Yacimientos Petrolíferos Fiscales y la búsqueda de tecnología local en catálisis (1959-1986)Unidad y conflicto: La cuestión de la subjetividad en las lecturas contemporáneas de Kant índice de autoresíndice de materiabúsqueda de artículos
Home Pagelista alfabética de revistas  

Servicios Personalizados

Revista

Articulo

Indicadores

  • No hay articulos citadosCitado por SciELO

Links relacionados

  • No hay articulos similaresSimilares en SciELO

Compartir


Ciencia, docencia y tecnología

versión On-line ISSN 1851-1716

Resumen

LOPEZ, María del Pilar et al. Historia de la Facultad de Ciencias de la Educación de Paraná (Argentina), 1973-1983. Cienc. docencia tecnol. [online]. 2014, n.49, pp.53-91. ISSN 1851-1716.

This paper is aimed to reconstruct the history of the Faculty of Educacional Sciences of the Universidad Nacional de Entre Ríos, during one decade of the XXth Century. From the many variables that make up the university and its context and with the purpose of achieving an understanding of the institutional life, we entangle the analysis of institutional projects, the ideological and academic guidance, the training profiles in conflict, the actions of the subjects, the inclusion of the Faculty in the social milieu and conflicts with certain traditions from gathering and structuring an important and heterogeneous corpus of documents (official sources, institutional records, curricula, academic programs, news reportings, interviews to qualified informants and registrations of graduates).

Palabras clave : History of Education; Argentine university education; Argentine civic-military dictatorship; Peronism and university education.

        · resumen en Español | Portugués     · texto en Español     · Español ( pdf )

 

Creative Commons License Todo el contenido de esta revista, excepto dónde está identificado, está bajo una Licencia Creative Commons