SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
 número50Caracterización de la identidad docente a partir de la comunicación en foros virtuales de capacitaciónEl texto, la recepción y la autoridad etnográfica: El «antropólogo como autor» y la producción científica índice de autoresíndice de materiabúsqueda de artículos
Home Pagelista alfabética de revistas  

Servicios Personalizados

Revista

Articulo

Indicadores

  • No hay articulos citadosCitado por SciELO

Links relacionados

  • No hay articulos similaresSimilares en SciELO

Compartir


Ciencia, docencia y tecnología

versión On-line ISSN 1851-1716

Resumen

ZANOTTI, Agustín  y  ARANA, Agustín. Implementación del Programa Conectar Igualdad en el aglomerado Villa María-Villa Nueva, Córdoba, Argentina. Cienc. docencia tecnol. [online]. 2015, n.50, pp.120-143. ISSN 1851-1716.

The Program Conectar Igualdad (Connecting Equality Program) began to be implemented in Argentina in 2010, with the objective of equipping with netbooks all students and teachers in public secondary schools, training them in the use of Information and Communications Technology (ict) and incorporating these new resources for teaching and learning processes. The article examines the carrying out of the Program in schools at the Villa Maria-Villa Nueva agglomerate, Cordoba Province, Argentina. We introduce some discussions about the arrival of such devices and its implications in terms of access, use and social appropriation. Then we focus on selected local cases to investigate achieved work experiences, its impact on educational practices, perceptions of teachers regarding technologies and difficulties that were visualized. The study is based in results from focus groups carried with teachers, conducted during 2013 as part of a collective research instance.

Palabras clave : Ict; Learning; Use of technology; Social appropriation; Conectar Igualdad.

        · resumen en Español | Portugués     · texto en Español     · Español ( pdf )

 

Creative Commons License Todo el contenido de esta revista, excepto dónde está identificado, está bajo una Licencia Creative Commons