SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
 número53Creencias de docentes en formación que afectan el uso de recursos tecnológicosEl Diseño Industrial; las fronteras confusas de la creatividad índice de autoresíndice de materiabúsqueda de artículos
Home Pagelista alfabética de revistas  

Servicios Personalizados

Revista

Articulo

Indicadores

  • No hay articulos citadosCitado por SciELO

Links relacionados

  • No hay articulos similaresSimilares en SciELO

Compartir


Ciencia, docencia y tecnología

versión On-line ISSN 1851-1716

Resumen

AGUIAR, Diego et al. Cambios y permanencias en las prácticas de enseñanza con TIC, Neuquén, Argentina. Cienc. docencia tecnol. [online]. 2016, n.53, pp.315-341. ISSN 1851-1716.

This article presents the results of a study about the inclusion process of information and communication technologies (tic in spanish) in middle school. The study centers on the argentinian program «Conectar Igualdad», which provides a portable computer for every student and every teacher, and on the teaching techniques developed by teachers at the beginning of the program. Teaching practices were analyzed in day-to-day life of classrooms during 2012 at seven schools within the province of Neuquen. Changes in tension with continuities of teachers working styles are interpreted with theoretical and methodological approaches that did not contemplate these technologies until now. The study follows a qualitative methodology, getting information by intervieweing teachers, headteachers, and referents in tics.

Palabras clave : Teaching practices; Program Conectar Igualdad; Technology of information and communication (TIC); Neuquén.

        · resumen en Español | Portugués     · texto en Español     · Español ( pdf )

 

Creative Commons License Todo el contenido de esta revista, excepto dónde está identificado, está bajo una Licencia Creative Commons